1. سؤالات مربوط به ایده و نوآوری
– ایده شما چگونه یک مشکل خاص را حل میکند و چه نیازی را برطرف میکند؟
– چه تفاوتهایی بین ایده شما و راهحلهای موجود در بازار وجود دارد؟
– آیا ویژگی یا جنبه نوآورانه خاصی در ایده شما وجود دارد که آن را منحصر به فرد میکند؟
2. سؤالات مرتبط با بازار و مخاطبان هدف
– بازار هدف شما کدام گروهها و بخشها را شامل میشود؟
– چگونه نیازها و مشکلات مخاطبان هدف خود را شناسایی کردهاید؟
– برنامه شما برای جذب مشتریان اولیه و توسعه بازار چیست؟
3. سؤالات مربوط به مدل کسبوکار
– مدل درآمدزایی شما چگونه است و چگونه برنامه دارید تا از ایده خود درآمدزایی کنید؟
– آیا برنامهای برای افزایش مقیاس و توسعه کسبوکار خود دارید؟
– هزینهها و منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح خود را چگونه تأمین خواهید کرد؟
4. سؤالات مربوط به تیم و تخصصها
– اعضای تیم چه مهارتها و تجربیاتی دارند که به موفقیت ایده کمک میکند؟
– نقش هر عضو در تیم چیست و چگونه مسئولیتها را تقسیم کردهاید؟
– آیا تیم شما آماده مواجهه با چالشهای احتمالی در طول اجرای طرح است؟
5. سؤالات مربوط به پیشرفت و مراحل اجرایی
– تا کنون چه اقداماتی برای پیشبرد ایده خود انجام دادهاید؟
– برنامه زمانی شما برای پیادهسازی ایده و رسیدن به مراحل مختلف چیست؟
– اهداف کوتاهمدت و بلندمدت شما چیست و چگونه قصد دارید به آنها دست یابید؟
6. سؤالات مربوط به ریسکها و چالشها
– چالشهای اصلی که فکر میکنید با آنها روبهرو خواهید شد چیست؟
– برنامه شما برای مدیریت و کاهش ریسکها و مواجهه با مشکلات چیست؟
– چگونه میتوانید تیم خود را در مقابل فشارها و موانع مقاوم کنید؟
7. سؤالات مرتبط با ارزشها و سازگاری با شتابدهنده
– چگونه ایده شما با مأموریت و اهداف شتابدهنده همخوانی دارد؟
– چه ارزشهای فرهنگی و اجتماعی در ایده شما وجود دارد؟
– چگونه میتوانید به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کنید؟
8. سؤالات مربوط به منابع و نیازمندیها
– چه منابع و امکاناتی برای پیادهسازی ایده نیاز دارید؟
– آیا برای دستیابی به منابع مالی یا همکاری با شرکای تجاری برنامهای دارید؟
– به چه نوع پشتیبانی و خدماتی از طرف شتابدهنده نیاز دارید؟